PELISTÄ

”Sosiaalisen toiseuden kokemuksesta kollektiivisen ryhmäytymisen kokemukseen.”

L4KME sijoittuu scifistisillä ja mystisillä elementeillä väritettyyn nykypäivän Suomeen. Hahmoryhmiä ovat mm. paikallinen pikku bändi, hippikommuuni, preppaajayhdistys, erinäisiä tavallisia ihmisiä ja laitapuolen kulkijoita. Lisämateriaalia pelaajat saavat riippuen siitä, mihin ryhmään he kuuluvat. Pelimateriaalia tulee myös lisää pelin aikana. Tässä pelissä on salaisuuksia, yllätyksiä ja odottamattomia käänteitä. Tavoittena on pitää nämä yllätyksinä niin pelaajille kuin hahmoille.

L4KME on trilogia. Pelissä on pelaajahahmoja maksimissaan n.60 ja ensimmäisen pelin pelaajamäärä on n. 40. Pelinjohto kirjoittaa hahmot, pelaajat kirjoittavat debriiffit, joiden pohjalta pelaajat saavat toiseen peliin päivitykset jne. Pelaajilla on mahdollisuus syventää hahmoja ohjatusti pelinjohdon kanssa. Pelisarja ei sisällä roolipelaamista pelien välissä. Peli on myös osin kaupunkipeli. Pelissä on niin kaupunkipeliä kuin pelaamista yhteisissä pelinjohdon järjestämissä tiloissa.

Tässä pelissä jokaisella hahmolla ja hahmoryhmällä on oma kehityskaarensa. Hahmojen elämät tulevat muuttumaan pelikampanjan aikana ympäröivän maailman mystisyyksien avautuessa. Pelissä käsitellään teemoina mm. epävarmuutta omasta identiteetistä, elämän täydellistä muuttumista, odottamattomia fyysisiä ja henkisiä muutoksia, erilaisia elämän kriisejä, valta-asetelmia, ulkopuolisuuden tunnetta ja ryhmään kuulumista. Hahmot lähtevät liikkeelle erilaisista elämäntilanteista. Osa hahmoista elää keskellä huumeita, rikollisuutta ja mielenterveysongelmia ja toisaalta on hahmoja, joiden elämä on arkipäiväistä työssäkäymistä perhesuhteineen ja harrastuksineen.

Vaikka pelissä käsitellään rankkoja teemoja, olemme kiinnittäneet pelin designissa huomiota siihen, että kukaan ei jää yksin – pelaajana eikä hahmona. Haluamme myös kannustaa pelaajia huomioimaan kanssapelaajat ja omalta osaltaan auttamaan saavuttamaan tämän tavoitteen.

PELINJOHTO

  • Jaana Takalo
  • Sanna Hautala
  • Riikka ’Riffi’ Böök

Pelinjohdon sähköpostiosoite: hanski.aari(at)gmail.com

SEASON 1

L4KME – Tehtävä Maa

”Kuka minä olen? Teemojen ja hahmojen esittely.”
Lauantai 24.11.2018
Pelimaksun eräpäivä – mennyt
Debrief tulee palauttaa pelinjohdolle viimeistään 30.11.2018.
Pelialueena Järvenpään seutu.

L4KME – Melkein ihmisiä

”Pääjuonien laajentaminen, mysteerien avautuminen, vastakkainasettelut ja kontaktiverkoston kehittäminen.”
Lauantai 16.2.2019
Pelimaksun eräpäivä 1.1.2019.
Debrief tulee palauttaa pelinjohdolle viimeistään 24.2.2019.
Pelialueena Korson seutu.

L4KME – Äärirajoilla

”The End Is the Beginning Is the End.”
Pelipäivä ei ole varmistunut, joko 13.4.2019 tai 6.4.2019
Pelimaksun eräpäivä 1.3.2019
Debrief tulee palauttaa pelinjohdolle viimeistään ?.

Pelit pelataan PK-seudulla, Helsinki-Järvenpää välillä.

KÄYTÄNTÖ

Ikäraja on 18 vuotta.
Pelimaksu on n. 30 euroa / peli. Tämä tarkentuu pelipaikkojen varmistuttua.
Pelin budjetista n. 20% menee ruokaan,
25% pelipaikkoihin,
30% proppaukseen
ja loput pelinjohdon matkakustannuksiin
sekä Jotain Menee Pieleen – rahastoon.

RUOKAILUT
  • Pelin aikana omat eväät, pientä naposteltavaa saattaa löytyä järjestetyistä lokaatioista.
  • Pelien jälkeen ruokaisa salaattibuffet. Jos olet kovin ruokavaliorajoitteinen, tuothan omat eväät.
DEBRIEFFI

Debrieffi tulee palauttaa viimeistään viikon kuluttua pelistä. Jos pelaaja ei palauta debrieffiä ajoissa, hahmolle voi pelien välissä tapahtua todella tylsiä asioita tai pelinjohto voi ottaa hahmolle uuden pelaajan.

DISCLAIMER

Pelissä tullaan seuraamaan joitakin ingame-esineitä GPS:llä.